Tags: , , , ,

‘Ga spelen en verwonder je!’ Deel 3 De playful mind

» Blogs
» Didactiek, Leeromgeving

»

‘Ga spelen en verwonder je!’ Deel 3 De playful mind

Het is tenslotte ‘maar een spelletje’, dus je kunt oefenen en experimenteren en iedereen weet, van proberen kun je leren… Evelien Ketelaar en Evelyn Sies gaan weer live in gesprek met een keur aan gasten uit het onderwijs.

Over nieuwsgierigheid en beleving

bij leerlingen van 9 tot 19 jaar

In deel één van het drieluik ‘Ga spelen en verwonder je!’ bespraken onze gasten het onovertroffen nut van spel voor de ontwikkeling van kinderen. Nergens anders durf je je grenzen zo te verleggen als in je spel, want je wordt er niet op afgerekend. Het is tenslotte ‘maar een spelletje’, dus je kunt oefenen en experimenteren en iedereen weet: van proberen kun je leren…

Van proberen kun je leren, het is maar een spelletje

Hoe mooi zou het zijn als onze kinderen, onze toekomstige generaties, met díe mindset in het klaslokaal zouden zitten?

  • Onderzoekend, nieuwsgierig, vol initiatief en betrokkenheid aan het leren.
  • Met hoofd, hart en handen, driedimensionaal en conceptueel aan het doorvóelen.
  • Het doorvoelen van kennis, van betekenis, van werking, van proces, van waarde.

In deel twee bekeken we hoe we de inzichten uit deel één kunnen inzetten bij het onderwijs aan jonge kinderen en nu willen we je in deel drie graag meenemen naar de playful mind van het oudere kind, dus laat je inspireren door onze sprekers;

Evelien Ketelaar en Evelyn Sies-van der Horst gaan live in gesprek met:

Tjoerd Zweije, Sam de Vlieger, Kim-ly Engel, Merlijn Twaalfhoven en Lisa Post.

Allen leerkrachten uit PO en VO die in hun praktijk gefascineerd zijn door de kracht van de playful-mind.

  • Hoe bereik je verwondering in een rekenles?
  • Hoe kom je tot een onderzoekende houding bij spelling?
  • Hoe creëer je nieuwsgierigheid en welke deuren zet je open als je wat drama toevoegt?

Heb je deel één gemist?

bekijk deze dan hier, voor de achtergrondinformatie over het nut van spel.


Deze uitzending wordt verzorgd door Pesant en Humanity Rising Nederland.

Tags: , , , ,

Ook interessant

Community Leden

Alle Leden >>>

Whitepaper arbeidsmarkt

Whitepaper onderwijs arbeidsmarkt

Whitepaper digitale toepassing didactiek

didactiek download

Whitepaper Werkstress de baas

HR download onderwijs

Whitepaper Hybride leeromgeving

Leeromgeving download

Whitepaper maatschappij

Maatschappij onderwijs download

Whitepaper onderwijsontwikkeling

onderwijsontwikkeling download

Whitepaper effectief afstandsonderwijs

Onderwijs organiseren download

Whitepaper professionalisering

onderwijs professionalisering download

Whitepaper Docent de dupe van technologie

Onderwijs Technologie download

Registreer je als lid

Nog geen lid? Registreer geheel vrijblijvend.

Al een account? Log hier in.

Word lid

Met Onderwijscommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

Publiceer

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van Onderwijscommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

Advertentie

In de spotlight

Vacature

Boek

Kalender

App

Over nieuwsgierigheid en beleving

bij leerlingen van 9 tot 19 jaar

In deel één van het drieluik ‘Ga spelen en verwonder je!’ bespraken onze gasten het onovertroffen nut van spel voor de ontwikkeling van kinderen. Nergens anders durf je je grenzen zo te verleggen als in je spel, want je wordt er niet op afgerekend. Het is tenslotte ‘maar een spelletje’, dus je kunt oefenen en experimenteren en iedereen weet: van proberen kun je leren…

Van proberen kun je leren, het is maar een spelletje

Hoe mooi zou het zijn als onze kinderen, onze toekomstige generaties, met díe mindset in het klaslokaal zouden zitten?

  • Onderzoekend, nieuwsgierig, vol initiatief en betrokkenheid aan het leren.
  • Met hoofd, hart en handen, driedimensionaal en conceptueel aan het doorvóelen.
  • Het doorvoelen van kennis, van betekenis, van werking, van proces, van waarde.

In deel twee bekeken we hoe we de inzichten uit deel één kunnen inzetten bij het onderwijs aan jonge kinderen en nu willen we je in deel drie graag meenemen naar de playful mind van het oudere kind, dus laat je inspireren door onze sprekers;

Evelien Ketelaar en Evelyn Sies-van der Horst gaan live in gesprek met:

Tjoerd Zweije, Sam de Vlieger, Kim-ly Engel, Merlijn Twaalfhoven en Lisa Post.

Allen leerkrachten uit PO en VO die in hun praktijk gefascineerd zijn door de kracht van de playful-mind.

  • Hoe bereik je verwondering in een rekenles?
  • Hoe kom je tot een onderzoekende houding bij spelling?
  • Hoe creëer je nieuwsgierigheid en welke deuren zet je open als je wat drama toevoegt?

Heb je deel één gemist?

bekijk deze dan hier, voor de achtergrondinformatie over het nut van spel.


Deze uitzending wordt verzorgd door Pesant en Humanity Rising Nederland.

Menu