Tags: , ,

Terugblik Onderwijs Pitch Arena

Woensdagmiddag 6 oktober was het zover, de allereerste Onderwijs Pitch Arena. Acht unieke bedrijven presenteerden hun innovatie voor het onderwijs. Deze innovaties hebben allemaal één ding gemeen: het onderwijs beter, leuker en/of gemakkelijker maken. Benieuwd welke innovaties je hebt gemist?

Terugblik op de Onderwijs Pitch Arena

De allereerste Onderwijs Pitch Arena is een feit. Woensdagmiddag 6 oktober presenteerden acht -veelal startende- bedrijven hun innovatie voor het onderwijs. Deze innovaties hebben allemaal één ding gemeen: het onderwijs beter, leuker en/of gemakkelijker maken.

Bekijk hieronder wat je hebt gemist en bekijk welke innovaties mee gaan naar het Onderwijs Innovatie Festival volgende jaar.

1, FuzeField

Iedereen heeft ruimte en vrijheid nodig om te kunnen bewegen en leren.

De enthousiaste startup FuzeField beet het spits af met een innovatie op het gebied van bewegend leren. Met hun interactieve en drukgevoelige speelmat combineert FuzeField leren, bewegen en gamen. Hierdoor ontstaat een heel nieuwe manier van bewegend leren: Fuzen.

Met FuzeField maken leerlingen zelfstandig en op hun eigen niveau opdrachten. Zo leren zij op hun eigen manier en op hun eigen tempo. Leren door middel van bewegen en plezier.

Bewegend leren met een gamification element, verschillende leermodules en directe feedback

Foto: FuzeField

2. Bouw je BEP

Techniek gebruiken als een middel en niet als doel.

BEP prikkelt de belevingswereld van leerlingen en stimuleert de groei van technische vaardigheden. Met het BEP doe-het-zelf-pakket kunnen leerlingen een eigen BEP bouwen, programmeren en identiteit geven! Met de leskisten kunnen leerlingen zelfstandig aan de slag.

Het doel van Bouw je BEP is het maken van een eigen karakter, daarbij gebruiken kinderen sociale en emotionele vaardigheden om het karakter tot leven te laten wekken. Door middel van programmeren en technische vaardigheden bouwen zij hun eigen robot.

Kinderen gaan met dit doe het zelf pakket aan de slag met hun eigen mini robot.

Foto: Bouw je BEP

3. Code Qube

Kinderen enthousiasmeren om wat met techniek te doen.

Er is tegenwoordig een enorm tekort aan goed opgeleide ICT-ers. Om dit probleem op te lossen dien je volgens de dames van Code Qube te beginnen bij het enthousiasmeren van kinderen om wat met techniek te doen. Dit doen zij middels Code Qube.

Code Qube is een interactieve en fysieke tool om kinderen kennis te laten maken met de wereld van het programmeren. Hierbij leren kinderen hoe websites zijn opgebouwd en hoe zij dit zelf kunnen doen. Het is ontwikkeld aan de hand van verschillende 21st Century Skills, waarbij programmeren met codeertalen als HTML en CSS de basis vormen voor het maken van een eigen website.

Foto: Sharina Kiesebrink en Jessica Eijgelsheim van Code Qube.

4. Wizenoze

Het internet is te moeilijk voor 2,4 miljoen Nederlandse leerlingen en studenten.

Hiervoor heeft Wizenoze de oplossing: Web for Classrooms. Op deze online zoekmachine kunnen leerlingen zoeken naar begrijpelijke en betrouwbare informatie. De websites die opgenomen zijn in de collectie van Web for Classrooms zijn handmatig geselecteerd door informatiespecialisten en goedgekeurd door docenten. Zo kunnen leerlingen aan de slag met begrijpelijke en betrouwbare informatie.

Web for Classrooms

Foto: Web for Classrooms

5. Seppo

De essentie van gamen verschilt eigenlijk weinig met de essentie van leren.

Verander je lessen in educatieve games met Seppo. Met deze educatieve tool kun je eenvoudig gamification toepassen in het onderwijs. Met Seppo geef je je instructies op een andere manier.

Met zowel gamen als leren draait het om het behalen van het einddoel, waarbij je steeds levels omhoog gaat, nieuwe vaardigheden ontwikkelt en leert van je fouten. Bij het leren geven studenten vaak op zodra ze fouten maken, maar bij games blijven ze continu doorgaan. Seppo motiveert leerlingen door middel van interactie en erkenning, om zo het leerproces te verbeteren.

Met deze educatieve tool kun je eenvoudig gamification toepassen in het onderwijs, bijvoorbeeld door middel van interactieve speurtochten in de omgeving van de school uit te zetten.

Foto: Seppo

6. Edumundo

Studentonboarding door middel van gamification

Edumundo verbindt op een innovatieve manier de verschillende fases en activiteiten van studentonboarding met College Coins. De app leent zich perfect als digitaal platform waar (potentiële) studenten op een speelse en uitdagende manier aan de slag gaan met sociale en academische binding. Hiervoor maakt de app gebruik van gamification.

College Coins, studentonboarding, gamification

Foto: College Coins

7. Brainstud – All You Can Learn

Het Netflix voor het onderwijs

All You Can Learn, het blended leerplatform voor het mbo. All You Can Learn bevat zowel leerprogramma’s, zoals keuzedelen en burgerschap, en gecertificeerde examens. Het uitgangspunt hierbij is altijd blended learning, oftewel de mix van online en offline leren.

Op het platform kunnen studenten zelfstandig elk online leerprogramma volgen, op hun eigen tempo. Studenten nemen de theorie door en werken aan praktische uitdagingen. Online vindt dus al de optimale voorbereiding op de praktijk plaats.

All You Can Learn

Foto: All You Can Learn

8. SEN-app

Het doel van SEN-app is om het gat wat tussen onderwijs en het bedrijfsleven is significant te verkleinen.

De laatste onderwijs innovatie van de Onderwijs Pitch Arena was SEN-app: een webapplicatie die is opgezet als communicatiemiddel voor de administratie tussen school, student en leerbedrijven. Vooral inzetbaar voor het mbo.

SEN-app dient als communicatiemiddel en neemt daarnaast de nodige administratie uit handen. Hierdoor helpt SEN-app het gat te verkleinen.

SEN-app

Foto: SEN-app

Onderwijs Innovatie Festival

Het eerst volgende live event dat op de planning staat is het Onderwijs Innovatie Festival. FuzeField, Code Qube, Edumundo en Brainstud zijn hier bij aanwezig. Houd onze pagina en socials in de gaten voor meer informatie over dit evenement.

Tags: , ,
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Ook Interessante Artikelen

Hoe ontwikkelen we ons voorstellingsvermogen?

Met de beste bedoelingen hebben we een onderwijsbestel laten ontstaan waarvan de grammatica mensen stelselmatig vervreemdt van hun voorstellingsvermogen. We hebben onszelf vastgezet in een onderwijsbestel waarin geen plaats meer…
Lees verder

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Whitepaper arbeidsmarkt

Whitepaper onderwijs arbeidsmarkt

Whitepaper digitale toepassing didactiek

didactiek download

Whitepaper Werkstress de baas

HR download onderwijs

Whitepaper Hybride leeromgeving

Leeromgeving download

Whitepaper maatschappij

Maatschappij onderwijs download

Whitepaper onderwijsontwikkeling

onderwijsontwikkeling download

Whitepaper effectief afstandsonderwijs

Onderwijs organiseren download

Whitepaper professionalisering

onderwijs professionalisering download

ICT-gebruik in het onderwijs

Onderwijs Technologie download

Registreer je als lid

Artikelen & Blogs

Apps & Tools

🙁

WORD LID

Met Onderwijscommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van Onderwijscommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

ADVERTENTIE

In de spotlight

Vacature

Schooldirecteur | Margrietschool

Boek

Burgerschap is zorgen voor jezelf, zorgen voor elkaar en voor de aarde waar we op wonen.

DOEboek Burgerschap: 100 acties om de wereld mooier te maken

Kalender

Bouwen maar HJK banner Landelijk congres Jonge Kind-600x275a
landelijk congres bouwen maar banners-600x627a

Landelijk congres Jonge Kind 2024: Bouwen maar!

App

Picoo stimuleert actief samen spelen onder kinderen met de eerste interactieve spelcomputer voor buiten. Zonder scherm! Zo combineert Piccoo het avontuurlijke van buitenspelen met het interactieve van gamen. Eindeloos speelplezier dus! 
gamification onderwijs

Picoo – gameconsole voor buitenspelen