Verander je lessen in activerende games

Begin: 24 mei 2022 00:00

Verander je lessen in activerende games

Verzorgd door: Jelle Kabbes & Ludi Berghmans
Instelling: VerOnderwijzer & Stichting Praktijkleren
Functie: Eigenaar
Sector:
Vorm: Workshop

Introductie

Goede games spreken de spelers aan omdat ze een beroep doen op de “oerdrijfveren” van motivatie en echt vormgeven aan activerende didactiek. Op het gebied van didactiek kunnen we in het onderwijs een hoop leren van de game-industrie, die moeiteloos dezelfde doelgroep weet te activeren, te boeien en uit te dagen.

We kijken jaloers naar de trial & error bereidheid van jongeren in games, waarbij leren van je fouten en het continu bijschaven van vaardigheden essentieel is. Hoe doen ze dat toch? 

Workshop

In het eerste deel van deze bijeenkomst leer je wat gamification is en zie je voorbeelden van jouw collega’s die hun lessen al hebben omgebouwd tot activerende en educatieve games. Je ziet voorbeelden van o.a. taalgames, games voor veiligheidsopleidingen, zorgopleidingen, horeca- opleidingen. Allemaal gemaakt door leraren! 

Tijdens het tweede gedeelte van deze sessie kun je demogames spelen en zelfs al beginnen aan het bouwen van je eerste game.

Over Jelle

Jelle is eigenaar van VerOnderwijzer, een educatie ontwikkelaar en vertegenwoordigt het Finse Gamification platform Seppo.io in Nederland. VerOnderwijzer helpt jouw missie, visie, doel of merk te vertalen naar de belevingswereld van kinderen en voldoet aan de eisen en wensen van het onderwijs.

Jelle Kabbes

Foto: Jelle Kabbes

Over Ludi en Stichting Praktijkleren

Ludi Berghmans is Manager Examinering voor de sector Vakmanschap en Veiligheid (VeVa) bij Stichting Praktijkleren en tevens Projectleider SEPPO.

Samen met de scholen maken wij binnen Stichting Praktijkleren leermiddelen en examens voor de beroepspraktijk waarmee wij studenten helpen uit te blinken in dát waar ze goed in zijn. En dat maakt ons trots! Wij maken leermiddelen en examens voor de sectoren: Zakelijke Dienstverlening en Veiligheid (ZDV), ICT en Commercie en N2 breed. Wij streven naar toegankelijk, betaalbaar en bereikbaar praktijkgericht onderwijs voor iedereen.

Sinds begin 2021 is er een mooie samenwerking tussen Stichting Praktijkleren en SEPPO om de scholen te voorzien van innovatieve games. Zo brengen wij met behulp van SEPPO de student naar buiten en laten we ze leren in de praktijk op een actieve manier die aansluit bij voorkeur van de student.

Meer weten over Stichting Praktijkleren? Kijk dan snel op www.stichtingpraktijkleren.nl of neem contact met ons op.

Deze workshop is onderdeel van het programma voor het Onderwijs Innovatie Festival op dinsdag 24 mei. Meld je nu alvast aan. 

Zie ook: Seppo: maak van je les een educatieve game

Tags: , ,

Ook interessant

Community Leden

Alle Leden >>>

Whitepaper arbeidsmarkt

Whitepaper onderwijs arbeidsmarkt

Whitepaper digitale toepassing didactiek

didactiek download

Whitepaper HR

HR download onderwijs

Whitepaper Hybride leeromgeving

Leeromgeving download

Whitepaper maatschappij

Maatschappij onderwijs download

Whitepaper onderwijsontwikkeling

onderwijsontwikkeling download

Whitepaper effectief afstandsonderwijs

Onderwijs organiseren download

Whitepaper professionalisering

onderwijs professionalisering download

Whitepaper Docent de dupe van technologie

Onderwijs Technologie download

Onderwijs Innovatie Festival

Registreer je als lid

Log In

Word Gratis Lid

Word lid

Met Onderwijscommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

Publiceer

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van Onderwijscommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

Advertentie

In de spotlight

Vacature

Boek

Kalender

App

Verander je lessen in activerende games

Verzorgd door: Jelle Kabbes & Ludi Berghmans
Instelling: VerOnderwijzer & Stichting Praktijkleren
Functie: Eigenaar
Sector:
Vorm: Workshop

Introductie

Goede games spreken de spelers aan omdat ze een beroep doen op de “oerdrijfveren” van motivatie en echt vormgeven aan activerende didactiek. Op het gebied van didactiek kunnen we in het onderwijs een hoop leren van de game-industrie, die moeiteloos dezelfde doelgroep weet te activeren, te boeien en uit te dagen.

We kijken jaloers naar de trial & error bereidheid van jongeren in games, waarbij leren van je fouten en het continu bijschaven van vaardigheden essentieel is. Hoe doen ze dat toch? 

Workshop

In het eerste deel van deze bijeenkomst leer je wat gamification is en zie je voorbeelden van jouw collega’s die hun lessen al hebben omgebouwd tot activerende en educatieve games. Je ziet voorbeelden van o.a. taalgames, games voor veiligheidsopleidingen, zorgopleidingen, horeca- opleidingen. Allemaal gemaakt door leraren! 

Tijdens het tweede gedeelte van deze sessie kun je demogames spelen en zelfs al beginnen aan het bouwen van je eerste game.

Over Jelle

Jelle is eigenaar van VerOnderwijzer, een educatie ontwikkelaar en vertegenwoordigt het Finse Gamification platform Seppo.io in Nederland. VerOnderwijzer helpt jouw missie, visie, doel of merk te vertalen naar de belevingswereld van kinderen en voldoet aan de eisen en wensen van het onderwijs.

Jelle Kabbes

Foto: Jelle Kabbes

Over Ludi en Stichting Praktijkleren

Ludi Berghmans is Manager Examinering voor de sector Vakmanschap en Veiligheid (VeVa) bij Stichting Praktijkleren en tevens Projectleider SEPPO.

Samen met de scholen maken wij binnen Stichting Praktijkleren leermiddelen en examens voor de beroepspraktijk waarmee wij studenten helpen uit te blinken in dát waar ze goed in zijn. En dat maakt ons trots! Wij maken leermiddelen en examens voor de sectoren: Zakelijke Dienstverlening en Veiligheid (ZDV), ICT en Commercie en N2 breed. Wij streven naar toegankelijk, betaalbaar en bereikbaar praktijkgericht onderwijs voor iedereen.

Sinds begin 2021 is er een mooie samenwerking tussen Stichting Praktijkleren en SEPPO om de scholen te voorzien van innovatieve games. Zo brengen wij met behulp van SEPPO de student naar buiten en laten we ze leren in de praktijk op een actieve manier die aansluit bij voorkeur van de student.

Meer weten over Stichting Praktijkleren? Kijk dan snel op www.stichtingpraktijkleren.nl of neem contact met ons op.

Deze workshop is onderdeel van het programma voor het Onderwijs Innovatie Festival op dinsdag 24 mei. Meld je nu alvast aan. 

Zie ook: Seppo: maak van je les een educatieve game

Menu