» Papers
» Onderwijsontwikkeling, Professionalisering

»

21e-eeuwse vaardigheden

21e-eeuwse vaardigheden

Achtergronden en onderwijsimplicaties; in zeventien vragen en antwoorden

Internationaal en ook in Nederland bestaat brede consensus over het feit dat scholen een belangrijke rol hebben in het aanleren van vaardigheden die horen bij een informatie- en kennismaatschappij (Voogt & Pareja Roblin, 2010). Deze vaardigheden, ook wel 21e-eeuwse vaardigheden genoemd, zijn niet per se nieuw, maar leggen wel een andere nadruk op en vragen andere competenties van scholen en de professionals die daar werken.

In dit document vindt u antwoorden op zeventien vragen die door mensen uit de (onderwijs)praktijk zijn gesteld over 21e-eeuwse vaardigheden. De antwoorden zijn geformuleerd op basis van de bestaande wetenschappelijke literatuur.

Download het rapport hier.

Tags: , , ,
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.
De inhoud van deze pagina is uitsluitend voor leden die zijn ingelogd. Je kunt hier inloggen om de inhoud van deze pagina te bekijken.

Word lid

Met Onderwijscommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.
Registreer je hier

Publiceer

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van Onderwijscommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.

Artikel indienen

In de spotlight

Menu

Welkom in onze nieuwe omgeving! 

We hebben het aanbod sterk uitgebreid met vacatures, opleidingen, boeken, events, apps en tools en bovenal!

De community omgeving waar je kan chatten, linken en kennis kunt delen.

Wij moedigen bijdragen uit de community aan. Heb je onderzoeksresultaten, een essay of boekrecensie, of zomaar een blog? Deel jouw ervaring met de community.