Thema's

Filters
Podcasts

Hoe zet je formatief handelen in bij lichamelijke opvoeding?

LLEARN podcast over formatief handelen bij lichamelijke opvoeding. In gesprek met Christa Krijgsman. Zij promoveerde op de samenhang tussen het geven van cijfers, het stellen van doelen en geven van feedback en de motivatie van de leerling LO. In de podcast komen vele praktische voorbeelden uit de gymles aanbod.
Door meer flexibele blended onderwijs leerprogramma's aan te bieden, motiveer je studenten om hun skillspakket te vergroten.
Artikelen & Blogs

Nieuwe generatie vraagt om nieuw onderwijs

De studenten van tegenwoordig denken oplossingsgericht en verwerken informatie megasnel en hebben behoefte aan maatwerk. Door meer flexibele blended onderwijs leerprogramma’s aan te bieden, motiveer je studenten om hun skillspakket te vergroten. Hoe ontwikkel je geschikt praktijkonderwijs voor deze generatie Z?
Artikelen & Blogs

Monitor Leskwaliteit; op naar steengoed lesgeven

Inspectie ontwikkelde een lesobservatie-instrument op basis van 5 kenmerken waarvan bewezen is dat deze bijdragen aan een effectieve les. Representatieve steekproef stelt dat basis redelijk is. Vooral met zelfregulerend leren en directe instructie is wel nog veel verbetering te realiseren.
Podcasts

Wat maakt een leraar effectief en de kracht van diversiteit in lerarenteams

Eind 2022 promoveerde Hannah op een proefschrift aan de Universiteit Twente naar de validiteit en impact van leerling percepties van leskwaliteit. Ze geeft een dag per week les in het po en samen met Mirjam Keyser schreef ze het winnende boek ‘Erken de ongelijkheid‘, over de kracht van diversiteit in onderwijsteams. Tweegesprek over de vraag hoe je een goede leerkracht wordt.
De school en de bibliotheek werken nauw samen dankzij de Bibliotheek op school, een landelijk programma dat scholen ondersteunt bij de toegang tot een aantrekkelijke leescollectie en expertise-ontwikkeling van leerkrachten. Wat zijn de mogelijkheden van verdere samenwerking?
Artikelen & Blogs

Maak meer van je leesbeleid met de Bibliotheek op school

Leesonderwijs ligt al jaren onder een vergrootglas. Dia Wesseling, adviseur Bibliotheek op school bij Probiblio wil met onderwijscollega’s kijken óf en hoe samenwerking tussen academische leerkrachten en leesconsulenten kan bijdragen aan een betere borging van het leesbeleid op school.
Filters

Artikelen & Blogs

Apps & Tools

🙁

Actief in de community