1. Home
  2. Thema’s
  3. Pagina 7
Thema's

Thema's

Filters
De urgentie voor het gebruik van onderwijstechnologie is natuurlijk nooit zo sterk gevoeld als de afgelopen tijd. Veel docenten voelen zich momenteel echter overvraagd in hun aanpassingsvermogen in de onderwijs-op-afstand-situatie.
Artikelen & Blogs

Onderwijstechnologie door de crisis meer bemind?

De urgentie voor het gebruik van onderwijstechnologie is nog nooit zo sterk gevoeld als de afgelopen tijd. Veel docenten voelden zich echter overvraagd in hun aanpassingsvermogen in de onderwijs-op-afstand-situatie. Met welk sentiment blijven zij zo achter? Weet de docent zo meteen het beste van beide werelden te combineren?
Kalender

‘Aan de slag met energiebesparing’ webinar Schooldakrevolutie

Welke concrete stappen kunnen jullie op school zetten om het energieverbruik omlaag te brengen? Voordat je weet waar je naartoe wilt met energiebesparing, is het cruciaal om te weten waar je nu staat. Dan is het makkelijker een strak plan van aanpak te maken. Webinar met verschillende opties én laaghangend…
Artikelen & Blogs

Harold Bekkering: “Waarom ons onderwijssysteem niet werkt”

“De onderwijskundige invalshoek gaat om mensen laten leren. Jonge kinderen hebben een maximale leercapaciteit en zijn van nature nieuwsgierig. Ons systeem holt die kwaliteiten vervolgens uit. De zoektocht is dus om een systeem te ontwikkelen waarmee je activerend leren kunt waarderen.”
Artikelen & Blogs

Realiseren we met blended learning echt meerwaarde?

Wat doet de inzet van bepaalde middelen en modaliteiten met onze didactiek? Wat gaat dit betekenen voor het leerproces van lerenden met verschillende achtergronden? En, hoe zal de inzet van de technologie de onderwijsorganisatie in zijn geheel veranderen? Wezenlijke vragen. In hoeverre gaat dit boek hierop in?
Artikelen & Blogs

Rapport rekent voor: mbo van onschatbare waarde

Mbo-studenten die een startkwalificatie halen, leveren de maatschappij drie keer zoveel op als de kosten van hun studie. Het halen van een startkwalificatie maakt het grootste verschil in de kwetsbare doelgroep. Het leidt tot een sterkere daling in de kans op werkloosheid en maatschappelijke problemen dan bij niet-achterstandsgroepen.
Artikelen & Blogs

Denk vanuit de context, niet vanuit de methode

Hoe kun je leermiddelen ontwikkelen waarbij leerlingen op het puntje van hun stoel gaan zitten? Ze starten niet bij leerdoelen en onderwijsprogramma’s, maar bij de drijfveren en behoeftes van de leerlingen. Kleinere uitgeverijen laten zien dat het anders kan, en hoe het vandaag ook anders moet. Saaie leermethoden, dat is…
Filters

Artikelen & Blogs

Apps & Tools

🙁

Actief in de community