6 oktober 2021, 15:00 – 17:30 uur

Onderwijs Pitch Arena

8 VERNIEUWINGEN VOOR HET ONDERWIJS

Een proeverij om van te smullen. Voor docenten, schoolleiders en hr- en innovatiemanagers.

Onderwijs Pitch Arena

Afgelopen schooljaar moest noodgedwongen anders worden lesgegeven en deed leren op afstand haar intrede. Mede door deze veranderingen is de vraag naar innovatieve en ondersteunende middelen binnen het onderwijs enorm toegenomen. Maar waar kom je deze nieuwe initiatieven tegen? En hoe weet je hoe deze werken en of ze goed zijn? 

Woensdagmiddag 6 oktober stellen wij een aantal van deze innovaties aan jullie voor tijdens de Onderwijs Pitch Arena. Tijdens dit online event presenteren diverse EdTech bedrijven hun leeroplossingen voor het onderwijs, om samen het onderwijs van morgen een stukje gemakkelijker en beter te maken. Meld je aan voor dit gratis online event en schuif eenvoudig aan vanaf je computer of laptop. 

Kan je 6 oktober niet, geen nood, terugkijken kan ook, op onze website.

  • Aanmelden kan tot 1 oktober en is gratis;
  • Maximaal 3 tickets per school;
  • Houd 6 oktober vrij, van 15.00 tot 17.30 voor de Onderwijs Pitch Arena.

INGREDIËNTEN

Verbinding

Leg contact met startups en met anderen in het onderwijs. Interactie is mogelijk via de chatfunctie. Na de Pitch Arena kan de uitzending teruggeken worden en kunnen vragen gesteld worden. Met elkaar maken we het onderwijs van morgen steeds een stukje beter.

Inspiratie

Uiteraard wil jij graag weten wat er speelt. Laat je daarbij inspireren door vernieuwde leeroplossingen. Verkrijg een verfrissende en vernieuwende blik op wat er in onderwijsland speelt. Neem de tijd en pak de kans, op een doorkijkje op misschien wel het onderwijs van morgen.

Implementatie

De startups die zichzelf en hun services presenteren kan je uiteraard ook via de zoekmachines en website vinden. Maar dit is een unieke gelegenheid om er niet alleen meteen 8 te ontdekken, maar ze ook vragen te kunnen stellen. En daarbij nog eens te leren van de vragen van anderen en ideeën op te doen.

OVERZICHT

Introductie

De Pitch Arena is een super leuke belevenis, waar je lichtvoetig en gratis kennis kan maken met vernieuwende initiatieven. Tijdens deze Pitch Arena zetten wij – veelal startende – bedrijven in de spotlights bij hun doelgroep: de professional uit het onderwijs, jij dus. 

Behalve dat dit natuurlijk een prachtige kans is om nieuwe ideeën op te doen, kun je kritische vragen stellen en wellicht zit er wel die ene handige tool bij waar jij naar op zoekt bent binnen je organisatie.  Die ene unieke innovatie waarvan jij nog niet eens wist dat het jouw onderwijs ten goede zou kunnen komen. 

Programma

Na een korte inleiding vanaf 15 uur krijgen leeroplossingen voor het primair- en voortgezet onderwijs het podium. Zij presenteren hun innovaties in Pecha Kucha stijl: een pitch van maximaal 6 minuten gevolgd door 2 minuten vragen via de chat. Rond 16 uur volgen de toepassingen die zich vooral richten op het beroeps- en hoger onderwijs.

Omdat we de middag ook een beetje competitief en interactief willen maken, kan er na beide rondes gestemd worden. Aan het eind maken we de balans op en stellen een top 4 op. Deze mogen zich presenteren tijdens het Grote Onderwijs Innovatie Festival op 20 januari voor onderwijsinstellingen.

Doel

Het doel van de Onderwijs Pitch Arena is om nieuwe leeroplossingen te ontdekken en ideeën op te doen. Daarnaast is het een ontmoetingsplek voor docenten, schoolleiders en hr- en innovatiemanagers en relatief jonge ondernemingen in onderwijsland. Bovendien is het voor de startups waardevol is om feedback te ontvangen en voor jou leuk om feedback te geven en te helpen om een bestaand product te verbeteren. 

Je zou deze bijeenkomst kunnen zien als een soort marktplaats, waarbij wij vraag en aanbod bij elkaar brengen. Laat je inspireren door de innovatieve oplossingen van bevlogen verbeteraars en vind misschien wel die ene handige tool die jou helpt het beste uit het onderwijs te halen.

EdTech

EdTech staat voor Education en Technology, onderwijs en techniek, ook wel onderwijsinnovatie. Het is een term die veel gebruikt wordt bij relatief jonge bedrijven die snel groeien (Startups of Scaleups).

Deze relatief jonge en soms nog vrij onbekende bedrijven geven wij de kans om hun innovaties voor te stellen aan hun doelgroep. In aanloop naar de Pitch Arena stellen wij hen aan jullie voor via deze website, onze nieuwsbrief en via onze social mediakanalen. Zo kan vooraf oriëntatie plaatsvinden, maar kunnen ook alvast vragen ingediend worden.

Winnaars

De startups krijgen na de beide rondes punten. Welke leeroplossing is volgens jouw de favoriet? Welke zou je aan collega’s aanbevelen? Welke is het meest innovatief, maar ook het beste te implementeren? En vooral ook, welke draagt het meest bij aan de prestaties en/of het leren, van leerlingen of medewerkers?

De 3 met de meeste punten gaan mee naar de grote finale in januari, waar zij tijdens het Onderwijs Innovatie Festival strijden voor de Onderwijs Innovatie Awards voor startups.
NB. We hebben nog plek voor één startup, die aan kan tonen een verrijking te zijn voor het onderwijs. Aanmelden of voordragen kan hier.

Overige

Wij willen graag een bijeenkomst in kleinere setting, zodat iedereen de kans krijgt vragen te stellen of feedback te geven. Daarom zijn er 60 plekken beschikbaar. Daarnaast streven wij naar een evenwichtige verdeling van deelnemers uit de verschillende sectoren, po, vo, mbo en hbo. Aanmelding is dus voorlopig, snel na 17 september hoor je of er een plek is.

Per school zijn er maximaal 3 ‘tickets’ beschikbaar. Omdat het zonde is als je een plek bezet houdt, terwijl je uiteindelijk niet aanwezig kan zijn, mag je ook een collega ‘afvaardigen’, als je onverhoopt verhinderd bent. Omdat lege plekken zonde zijn, brengen wij € 100,- in rekening als niemand aanwezig is (sorry hiervoor).

De Pitch Arena in het kort

Wie

Voor; Docenten, (school)leiders, directeuren en HR- en Innovatiemanagers uit PO, VO, MBO en HBO.

Door; Onderwijscommunity, een platform om te verbinden, kennis te delen en van elkaar te leren.

Wat

Acht startups presenteren hun unieke product. Van 15:00 tot 17:30 uur in een interactieve online bijeenkomst.

Online terugkijken is mogelijk, waarbij ook de mogelijkheid bestaat vragen te stellen in het forum.

Waarom

Door de krachten te bundelen en maximaal te leren van elkaar kunnen we innovatie versnellen.

Bovendien vinden wij het leuk nieuwe en vernieuwende initiatieven een podium te geven.

PRESENTATIES

op 6 oktober kan je genieten van presentaties van vertegenwoordigers van de volgende organisaties

Met deze educatieve tool kun je eenvoudig gamification toepassen in het onderwijs, bijvoorbeeld door middel van interactieve speurtochten in de omgeving van de school uit te zetten.

Seppo

Verander je lessen in educatieve games met Seppo. Met deze educatieve tool kun je eenvoudig gamification toepassen in het onderwijs, bijvoorbeeld door middel van interactieve speurtochten in de omgeving van de school uit te zetten.
SEN-app

SEN-app

SEN-app helpt de communicatie en administratie tussen scholen en leerbedrijven te optimaliseren. Met SEN-app is het gelijk duidelijk wat er van de student verwacht wordt bij het leerbedrijf en vice versa. Duidelijkheid voor iedereen in het netwerk.

College Coins

College Coins is een mobiele applicatie die studenten met behulp van gamification activeert om de sociale en academische binding met hun school en opleiding te vergroten. Aan de hand van challenges kunnen zij deze coins verdienen. Deze challenges zijn gekoppeld aan opdrachten. Dit kunnen verplichte of optionele opdrachten zijn.

Brainstud

Brainstud ontwerpt, ontwikkelt en implementeert blended leerroutes op maat voor onderwijsinstellingen, opleiders en organisaties. Brainstud is ook de ontwikkelaar van All You Can Learn: hét blended leerplatform voor het mbo.

Web for Classrooms

Web for Classrooms is een online zoekmachine waar leerlingen kunnen zoeken naar begrijpelijke en betrouwbare informatie. Geselecteerd door docenten op het niveau van de leerlingen.
Op Campus 010 gingen kinderen aan de slag met hun eigen mini-robot vorm te geven. fotografie Marieke Odekerken

Bouw je BEP

Met BEP bouwen kinderen hun eigen robot. Deze robot programmeren en versieren de kinderen zelf. Hierbij ontwikkelen zij aan verschillende technische en ICT vaardigheden.
Code Qube header

Code Qube

Code Qube is een handige tool om kinderen kennis te laten maken met programmeren. Aan de hand van een digitale webapplicatie leren kinderen een eigen website te bouwen en deze te programmeren.

Programma

PO & VO

Ronde 1

15:00 – 15:10 uur

Kick off

15:10 – 15:20 uur

1. Fuzefield: bewegend leren

15:20 – 15:30 uur

2. Bouw je BEP: Build, Emote, Play

15:30 – 15:40

3. Code Qube: leren programmeren

15:40 – 15:50

4. Web for Classrooms: adaptieve zoekmachine

15:50 – 16:00

Stemmen

MBO & HBO

Ronde 2

16:00 – 16:10 uur

Onderwijs Alliantie

16:10 – 16:20 uur

5. Edumundo

16:20 – 16:30

6. Seppo: gamification

16:30 – 16:40

7. Brainstud: All You Can Learn

16:40 – 16:50

8. SEN-app: samen werken

16:50 – 17:00

Stemmen

DE WINNAARS

Finale

17:00 – 17:15

Vragen en feedback

17:15 – 17:25 uur

Open space

17:25 – 17:30 uur

Bekendmaking

17:30

Afsluiting

MOGELIJK GEMAAKT DOOR

Registratie

Bij voorbaat dank voor jouw interesse. Als bedankje en cadeau ontvang je sowieso onze wekelijkse kennisbrief. Er zijn maximaal 3 tickets per school beschikbaar.
Omdat wij iedereen de gelegenheid willen geven vragen te stellen in de chat, is er een limitatief aantal plekken. Dus meld je snel aan!

Naam(Vereist)
Toestemming(Vereist)
Menu