Thema's
Thema's
Artikelen & Blogs
Jonge starters in het primair onderwijs: hoe behouden we ze?
Jonge leraren zijn de toekomst van het primair onderwijs, maar hoe behouden we ze? In dit artikel verkennen we wat zij nodig hebben: effectieve begeleiding, het bevorderen van een positieve teamcultuur, het bieden van flexibiliteit en het duidelijk maken van loopbaanmogelijkheden.
Artikelen & Blogs
De toekomst van ons onderwijsstelsel is OIO
Ontdek hoe het Ontwikkelingsgericht Inclusief Onderwijs (OIO), geïnspireerd door Dolf van den Berg, een revolutie teweegbrengt in ons onderwijsstelsel, door elke leerling te koesteren en te laten bloeien op hun unieke pad naar succes.
Artikelen & Blogs
Kansen voor praktijkonderwijs leerlingen uitgebreid
Dit artikel belicht de nieuwe kansen die een wetswijziging biedt voor praktijkonderwijs en hoe belangrijk deze zijn voor leerlingen die hun weg zoeken naar de arbeidsmarkt of vervolgopleidingen.
Kansen voor praktijkonderwijs leerlingen uitgebreid
Artikelen, Nieuws
Artikelen & Blogs
De Week van het Inclusief Onderwijs: samen sterker voor elk kind
De Week van Inclusief Onderwijs belicht het belang van een onderwijssysteem dat toegankelijk is voor ieder kind. Met een focus op samenwerking, diversiteit en gelijkheid, streven we naar een onderwijscultuur waarin elke leerling zich gewaardeerd en begrepen voelt.
De Week van het Inclusief Onderwijs: samen sterker voor elk kind
Artikelen, Nieuws
Artikelen & Blogs
Zij-instromers: de sleutel tot oplossen van het lerarentekort?
Zij-instromers kunnen een belangrijk deel van de oplossing zijn voor het lerarentekort in Nederland, mits er voldoende aandacht is voor hun unieke behoeften en uitdagingen.
Artikelen & Blogs
Smartphoneverbod in de klas: een reflectie na een maand
Een maand na het invoeren van het smartphoneverbod in de klas zien we een significante verschuiving in zowel prestaties als sociale interacties. Dit benadrukt de noodzaak van een evenwichtige integratie van technologie in het onderwijs.
Artikelen & Blogs
Creativiteit in schrijfonderwijs: het ontwaken van de verbeeldingskracht
Kan creatief schrijfonderwijs de lees- en schrijfvaardigheid van leerlingen verbeteren? Anouk ten Peze, ervaren docente en onderzoeker, denkt van wel.
Artikelen & Blogs
Nieuwe aanpak in beroepskeuze: het succes van ‘Explore your Future’
Het programma ‘Explore your Future’ is uniek in de manier waarop het leerlingen in contact brengt met professionals uit uiteenlopende vakgebieden. Deze persoonlijke interactie is van cruciaal belang voor de ontwikkeling van de leerlingen.
Nieuwe aanpak in beroepskeuze: het succes van ‘Explore your Future’
Artikelen, Nieuws
Artikelen & Blogs
Een praktische aanpak voor privacy in het onderwijs
In dit artikel geven we je praktische tips en richtlijnen om de inzichten uit het rapport “Sectorbeeld Onderwijs 2021-2023” van de Autoriteit Persoonsgegevens toe te passen binnen de dagelijkse praktijk.
Artikelen & Blogs
Uitdagingen en oplossingen voor mbo-stages in diverse sectoren
Ontdek de uitdagingen van mbo-stages in verschillende sectoren, inclusief de zorg, techniek en horeca, en de mogelijke oplossingen voor een betere stage-ervaring
Artikelen & Blogs
De staat van passend onderwijs in Nederland: een evaluatie
Een diepgaande blik op de effectiviteit en uitdagingen van passend onderwijs in Nederland, tien jaar na de invoering van de relevante wetgeving.
Artikelen & Blogs
Kunstmatige Intelligentie in het onderwijs: kansen en uitdagingen
Ontdek hoe kunstmatige intelligentie het onderwijs verandert met gepersonaliseerd leren en efficiëntere administratie. Bereid je voor op de toekomst.
Artikelen & Blogs
Wat iedereen moet weten over de Verenigde Naties
De VN-Canon is een elementaire introductie op het werk van de Verenigde Naties. Het een initiatief van de Onderwijscommissie van de Nederlandse Vereniging voor de Verenigde Naties (NVVN) en gemaakt door het Centrum voor Mondiaal Onderwijs.
Kalender
CVI Conferentie 2024
Innovatiehuis Den Bosch
29 mei 2024
Het CVI faciliteert ontmoetingen, het bij elkaar brengen van mensen vanuit diverse organisaties.