Tags: mbo

Lotje naar het mbo (deel 2)

Stichting Guruz verbetert het imago van het mbo met het project Pulse. Door samenwerking en humor worden succesvolle PR-campagnes opgezet.

Stichting Guruz heeft als primaire doel het verkleinen van het kennisgat tussen mbo-onderwijs en de arbeidsmarkt. Maar daarvoor is een verbetering van het imago van het mbo onmisbaar. Zodoende heeft Guruz het doorlopende project Pulse opgezet, dat samen met andere organisaties werkt aan een sterker imago van het mbo. Elk bedrijf kan zich aansluiten bij Pulse. Met het geld dat zij daarmee verzamelen, maken zij opvallende PR voor social media, radio en tv. Zij zijn namelijk trots op de vakspecialisten die Nederland hard nodig heeft.

De eerste video, “Lotje naar de havo, no way!” behaalde op de dag dat deze online kwam meer dan 250.000 kijkers! Inmiddels hebben 2,5 miljoen kijkers het verhaal van Lotje gezien.

Een unieke aanpak

Het succes van Pulse komt vooral door de unieke aanpak van het project. In plaats van te klagen en huilen, geven zij met humor een serieuze impuls aan het imago van het mbo. De video’s zijn niet alleen informatief, maar ook vermakelijk, waardoor ze een breed publiek aanspreken.

Nu staat er weer een mooie verrassing klaar, met daarin een belangrijke rol voor een bekende Nederlander. Wat gebeurt er met Lotje als ze met haar oma in gesprek gaat? Ontdek het hier:

Samenwerken voor beter imago mbo

Het succes van Pulse zou niet mogelijk zijn zonder de steun van partners, zoals Techsharks, PlaytoWork, Stichting Platforms vmbo, KPN, Stichting Hightech Helmond-de Peel en natuurlijk aanjager Stichting Guruz. Zij hebben allemaal bijgedragen aan het succes van deze campagnes.

Stichting Guruz blijft zich inzetten voor een beter imago van het mbo en nodigt alle bedrijven uit om zich bij bij Pulse aan te sluiten. Samen kunnen we een groot verschil maken én laten zien hoe belangrijk het mbo is voor de toekomst van Nederland.

 

Tags: mbo
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.

Ook Interessante Artikelen

Visie & Missie in het onderwijs

Responsieve organisaties hebben een groot verandervermogen. Aan de basis daarvan liggen een heldere visie en missie. Die geven richting aan de koers en inspiratie aan de medewerkers. Zij zijn belangrijke…
Lees verder

Bezoeker!

Community Leden

Alle Leden >>>

Whitepaper arbeidsmarkt

Whitepaper onderwijs arbeidsmarkt

Whitepaper digitale toepassing didactiek

didactiek download

Whitepaper Werkstress de baas

HR download onderwijs

Whitepaper Hybride leeromgeving

Leeromgeving download

Whitepaper maatschappij

Maatschappij onderwijs download

Whitepaper onderwijsontwikkeling

onderwijsontwikkeling download

Whitepaper effectief afstandsonderwijs

Onderwijs organiseren download

Whitepaper professionalisering

onderwijs professionalisering download

ICT-gebruik in het onderwijs

Onderwijs Technologie download

Registreer je als lid

Artikelen & Blogs

Apps & Tools

🙁

WORD LID

Met Onderwijscommunity maken we het werkveld iedere dag een stukje beter en mooier. Meld je gratis aan als lid, maak verbinding, haal én breng kennis, maak je eigen ledenprofiel, connect met andere leden en meer.

PUBLICEER

Heb je een uniek en interessant artikel geschreven en denk je dat deze interessant kan zijn voor de leden van Onderwijscommunity? Stuur deze dan in via het formulier en wij gaan er mee aan de slag.