1. Home
  2. Thema’s
  3. Pagina 5
Thema's

Thema's

Filters
Aan HR de schone taak de vele verschillende informatiestromen op verschillende softwaresystemen overzichtelijk te houden.
Mbo’s gebruiken meestal een grote hoeveelheid verschillende softwaresystemen naast elkaar, vaak van verschillende leveranciers. Die systemen bevatten deels overlappende informatie, zoals persoonsgegevens van studenten en docenten.
Documenten

De grootste digitale HR-uitdagingen voor mbo’s

Aan HR de schone taak de vele verschillende informatiestromen op verschillende softwaresystemen overzichtelijk te houden.
Ruim een half miljoen studenten volgen bij ruim zestig instellingen voor middelbaar beroepsonderwijs (mbo) ruim vierduizend verschillende opleidingen. Dat stelt hoge eisen aan het HRM-management en ook aan de achterliggende ICT-structuur van mbo-instellingen. Mbo’s gebruiken meestal een grote hoeveelheid verschillende softwaresystemen naast elkaar, vaak van verschillende leveranciers. Hoe zorg je ervoor dat er geen fouten insluipen bij het gebruik van meerdere systemen? Welke rol speelt data hierin? Lees het nu in de whitepaper.
Artikelen & Blogs

Dialoogtafel: Breng jouw leervisie tot leven!

Tijdens de coronacrisis werd de innovatiekracht die altijd al in het onderwijs aanwezig is geweest extra uitvergroot. Wanneer diverse docenten, leerkrachten en scholen de handen ineenslaan is de kans groter dat er een bredere verandering op gang wordt gebracht binnen het onderwijs. Tijdens het Onderwijs Innovatie Festival staat uitwisseling centraal.
technologie speelt een steeds grotere rol in werk en leven. School dient daarop voor te sorteren door studenten digitaal vaardig te maken. De Digitale CompetentiePeiler helpt je digitale competenties te integreren in jouw opleiding.
Artikelen & Blogs

Hoe integreer ik digitale competenties in mijn onderwijs of opleiding?

Iedereen spreekt tegenwoordig over digitale vaardigheden en toekomstbestendigheid. Men is zich ervan bewust dat technologie een steeds grotere rol speelt in werk en leven. Daar moeten we in het onderwijs op voorsorteren, zodat de studenten straks voldoende digitaal vaardig zijn als ze de arbeidsmarkt op stromen. Maar hoe doen we…
Artikelen & Blogs

I-coaching in het mbo: een wereld te winnen

In dit whitepaper worden de verschillende vormen van coaching naast elkaar gezet en de kenmerken van effectieve professionalisering uitgelicht. Het Practoraat Mediawijsheid bundelde verschillende onderzoeken en ervaringen ter ondersteuning bij de inrichting van een effectieve i-coaching en professionaliseringsslag.
Artikelen & Blogs

Spanningsboog in de klas: hoe houd je leerlingen bij de les?

Voor veel docenten blijft het een uitdaging om leerlingen betrokken te houden bij de les. WRTS biedt de mogelijkheid om leerlingen zelfstandig te laten werken en te activeren met bijvoorbeeld de nieuwe quiz functionaliteit. Oefenschema’s zijn makkelijk persoonlijk te maken, gebaseerd op kennen en kunnen. 
Artikelen & Blogs

Leren met behulp van Virtual Reality: leerrendement onderzocht

Gamification wordt meer en meer onderdeel van het pedagogisch didactisch arsenaal van docenten. Achterliggend idee is, dat studenten de aangeboden lesstof beter zullen verwerken. Dit onderzoek door Mbo College Airport toont de meerwaarde voor het onderwijs. Met webinar : Innovatief Leren, VR Reality
WRTS is een platform dat leren ondersteund. Extra woordenlijsten werden al toegevoegd. Een mobiele app en een nieuwe look volgden, alsmede uitlegvideo’s, samenvattingen, chatten met tutoren, oefenvragen, oefenstof en de mogelijkheid om je gemiddelde eindcijfer te zien.
Artikelen & Blogs

Hoe blijven leerlingen geboeid en gebonden?

WRTS is een platform dat leren ondersteunt. Het blijft zich ontwikkelen. Extra woordenlijsten werden al toegevoegd. Een mobiele app en een nieuwe look volgden, alsmede uitlegvideo’s, samenvattingen, chatten met tutoren, oefenvragen, oefenstof en de mogelijkheid om je gemiddelde eindcijfer te zien. Binnenkort volgt WRTS live.
Het Risico- en Dreigingsbeeld voor Hoger Onderwijs rapport geeft een actueel, landelijk beeld van de risico’s en dreigingen die spelen voor hogescholen en universiteiten en is ook voor andere (onderwijs)organisaties.
Documenten

Toenemende digitalisering vergroot risico’s en dreigingen; samen optrekken noodzaak

Onderwijsinstellingen hebben te maken met een variatie aan risico’s en dreigingen. Informatieveiligheid en privacy vormen volgens recent onderzoek nog steeds de grootste risico’s. Het Risico- en Dreigingsbeeld geeft een actueel, landelijk beeld van de risico’s en dreigingen die spelen voor hogescholen en universiteiten. Dit rapport is bedoeld als instrument voor de sector om de dialoog over veiligheid te voeren, afwegingen te maken en prioriteiten te stellen.
Podcasts

Podcast over technologie en publieke waarden in het onderwijs

Is het onderwijs erop vooruitgegaan wat betreft technologie en publieke waarden? Hoe ziet Stikker het burgerschap in een digitale context? En hoe stellen we leerlingen en studenten in staat het internet eerlijk en inclusief te maken? Over ethiek en ontwerp oplossingen.
Filters

Artikelen & Blogs

Apps & Tools

🙁

Actief in de community