Gamification & 21e eeuwse vaardigheden

Apps en tools voor programmeren en gamification

Emagine – Virtual Reality voor het onderwijs

Emagine - Virtual Reality voor het onderwijs
Gerelateerd:Leren met behulp van Virtual Reality: leerrendement… Gamification wordt meer en meer onderdeel van het pedagogisch didactisch arsenaal van docenten. Achterliggend idee is, dat studenten de aangeboden…360° Virtual Reality als ideaal leermiddel Virtual Reality-technologie is een zeer geschikte tool om in te zetten in leerprocessen voor het herinneren en begrijpen…
Met Emagine breng je virtual reality naar je klas. Breng meer diepgang in je lessen en laat leerlingen ervaren hoe het in de praktijk werkt.

Picoo – gameconsole voor buitenspelen

gamification onderwijs
Gerelateerd:Bewegend leren met de educatieve spellen van Picoo Picoo stimuleert actief samen spelen onder kinderen met de eerste interactieve spelcomputer voor buiten. Zonder scherm! Zo combineert Piccoo het…Tikkertje spelen, ook als je niets ziet Spelontwikkelaar Picoo en Bartiméus hebben de handen ineen geslagen om actief (buiten)spelen mogelijk te maken voor…
Picoo combineert het ouderwetse buitenspelen met hedendaagse interactieve gaming. Picoo is hiermee de eerste gameconsole voor buiten.

X-Wall – bewegend leren

X-Wall bewegend leren, gamification
Gerelateerd:Terugblik Onderwijs Pitch Arena Woensdagmiddag 6 oktober was het zover, de allereerste Onderwijs Pitch Arena. Acht unieke bedrijven presenteerden hun innovatie voor het onderwijs.…Leren leren essentieel voor goed onderwijs: 10 tips Niet alle leerlingen hebben de vaardigheden om zelf de lesstof te bestuderen. Vooral als het op leren of de…
Bewegend leren met de interactieve X-Wall. Deze competitieve manier van bewegend leren zet gamification in om de maximale leerprestatie te bereiken.

Cubiss – elektronische leeromgeving

Cubiss 21-eeuwse vaardigheden e-learnings
Gerelateerd:Leren op de grens van bedrijf en school De Tech Campus van het ROC Midden Nederland in Nieuwegein werkt nauw samen met het regionale bedrijfsleven bij het opleiden…Verrijk werkplekleren met NFC-chips en QR-codes Blended learning wordt veel ingezet in de reguliere beroepspraktijk, maar ook werkplekleren leent zich hier goed voor.…
Cubiss is een elektronische leeromgeving met vraagstukken rondom lezen, leren en informeren. Hierbij staat de ontwikkeling van het individuele kind centraal. Ook 21st Century Skills krijgen hierbij ruime aandacht.

Futuremindz – lesmodules door middel van techniek

Futuremindz programmering
Gerelateerd:Roep om numerus fixus in MBO valt slecht bij MBO raad Doekle Terpstra, voorzitter van Techniek Nederland, pleit voor meer geld voor mbo techniek en een rem op opleidingen met mindere…Terugblik Onderwijs Pitch Arena Woensdagmiddag 6 oktober was het zover, de allereerste Onderwijs Pitch Arena. Acht unieke bedrijven presenteerden hun…
Futuremindz ontwikkelt lesmodules die leerlingen stimuleren om creatief te denken en die leerlingen inspireren rondom techniek.  Met de 21-eeuwse vaardigheden als basis ontwikkelen zij deze lesmodules, denk hierbij vooral aan de inzet van innovatie, techniek en gamification. De basis voor deze lesmodules zijn voornamelijk kleine drones.

Ozobot – de educatieve robot

Ozobot
Gerelateerd:Terugblik Onderwijs Pitch Arena Woensdagmiddag 6 oktober was het zover, de allereerste Onderwijs Pitch Arena. Acht unieke bedrijven presenteerden hun innovatie voor het onderwijs.…Bewegend leren met de educatieve spellen van Picoo Picoo stimuleert actief samen spelen onder kinderen met de eerste interactieve spelcomputer voor buiten. Zonder scherm! Zo combineert Piccoo…
Zelf een robotje programmeren? Dat kan met Ozobot! Ozobot is een klein robotje dat kinderen zelf kunnen programmeren. Dit programmeren doen zij aan de hand van kleurcodes. Met de lichtsensoren aan de onderkant van de robot leest het robotje deze kleurcodes.

Seppo gamification

seppo
Gerelateerd:Terugblik Onderwijs Pitch Arena Woensdagmiddag 6 oktober was het zover, de allereerste Onderwijs Pitch Arena. Acht unieke bedrijven presenteerden hun innovatie voor het onderwijs.…Ik geef beter les dankzij mijn tweede baan Het lerarenberoep is veelzijdig. Dat ontdekte Bart Giethoorn als geen ander toen hij besloot zijn carrière een andere wending…
Verander je lessen in educatieve games met Seppo. Met deze educatieve tool kun je eenvoudig gamification toepassen in het onderwijs, bijvoorbeeld door middel van interactieve speurtochten in de omgeving van de school uit te zetten.

FuzeField – bewegend leren

fuzefield
Gerelateerd:Terugblik Onderwijs Pitch Arena Woensdagmiddag 6 oktober was het zover, de allereerste Onderwijs Pitch Arena. Acht unieke bedrijven presenteerden hun innovatie voor het onderwijs.…Leren leren essentieel voor goed onderwijs: 10 tips Niet alle leerlingen hebben de vaardigheden om zelf de lesstof te bestuderen. Vooral als het op leren of de…
FuzeField leermodules sluiten aan op bestaande leerdoelen van het primair onderwijs. Het is een aanvullende tool om de stof beter te laten beklijven. Denk gamification, bewegend leren, buitenspelen en directe feedback.

WordPress-les

wples
Gerelateerd:5 tips voor online onderwijs Dit artikel is een compilatie van tips van diverse online onderwijsexperts die spraken tijdens het online congres van Academy4Learning ‘Lesgeven…Een duidelijke cultuur neerzetten in het onderwijs (deel II) We leggen de lat hoog voor de leerlingen en we hebben duidelijke regels voor het gedrag op…
Met WordPress-les leren leerlingen hun eigen website te maken. Ze beginnen met de basis, maar kunnen daarna ook een echte pro worden met de lessen voor gevorderden. WordPress-les is geschikt voor leerlingen uit het po, vo en mbo.

College Coins

College Coins
Gerelateerd:Terugblik Onderwijs Pitch Arena Woensdagmiddag 6 oktober was het zover, de allereerste Onderwijs Pitch Arena. Acht unieke bedrijven presenteerden hun innovatie voor het onderwijs.…Leren met behulp van Virtual Reality: leerrendement… Gamification wordt meer en meer onderdeel van het pedagogisch didactisch arsenaal van docenten. Achterliggend idee is, dat studenten de aangeboden…Specialist…
College Coins is een mobiele applicatie die studenten met behulp van gamification activeert om de sociale en academische binding met hun school en opleiding te vergroten. Aan de hand van challenges kunnen zij deze coins verdienen.

Bouw je BEP

BEP, logo, app
Gerelateerd:Terugblik Onderwijs Pitch Arena Woensdagmiddag 6 oktober was het zover, de allereerste Onderwijs Pitch Arena. Acht unieke bedrijven presenteerden hun innovatie voor het onderwijs.…Digitalisering in het onderwijs: stap voor- of achteruit? Technologie is met ons dagelijks leven verstrengeld. Corona zorgde voor een digitale versnelling slag in het onderwijs. Moeten we…
Met BEP bouwen kinderen hun eigen robot. Zodra de kinderen de robot in elkaar hebben gezet gaan zij deze zelf programmeren en versieren. Zo werken kinderen aan verschillende technische en ICT vaardigheden.
Filters
Reset
Reset
Reset

Whitepaper arbeidsmarkt

Whitepaper onderwijs arbeidsmarkt

Whitepaper digitale toepassing didactiek

didactiek download

Whitepaper Werkstress de baas

HR download onderwijs

Whitepaper Hybride leeromgeving

Leeromgeving download

Whitepaper maatschappij

Maatschappij onderwijs download

Whitepaper onderwijsontwikkeling

onderwijsontwikkeling download

Whitepaper effectief afstandsonderwijs

Onderwijs organiseren download

Whitepaper professionalisering

onderwijs professionalisering download

ICT-gebruik in het onderwijs

Onderwijs Technologie download

Registreer je als lid

Nog geen lid? Registreer geheel vrijblijvend.

Al een account? Log hier in.

Onderwijs Innovatie Festival 2023

Onderwijs Innovatie Festival 2023

Extra bevoegdheid behalen?

Bevoegdheid onderwijscommunity

Artikelen & Blogs

Apps & Tools

🙁

Actief in de community