Apps en tools voor programmeren en gamification
Gamification & 21e eeuwse vaardigheden
Apps & Tools
Emagine – Virtual Reality voor het onderwijs



Met Emagine breng je virtual reality naar je klas. Breng meer diepgang in je lessen en laat leerlingen ervaren hoe het in de praktijk werkt.
Apps & Tools
Spellingoefenen.nl



Op een leuke en leerzame manier spelling oefenen met de spellen van Spellingoefenen.nl. Voor kinderen die moeite hebben met spelling van groep 4 tot en met 8.
Apps & Tools
Picoo – gameconsole voor buitenspelen



Picoo combineert het ouderwetse buitenspelen met hedendaagse interactieve gaming. Picoo is hiermee de eerste gameconsole voor buiten.
Apps & Tools
X-Wall – bewegend leren



Bewegend leren met de interactieve X-Wall. Deze competitieve manier van bewegend leren zet gamification in om de maximale leerprestatie te bereiken.
Apps & Tools
iSandBOX



De iSandBOX is een revolutionaire interactieve zandbak, waar kinderen met behulp van augmented reality kunnen spelen en samenwerken.
Apps & Tools
Jeelo



Met Jeelo werken leerlingen schoolbreed gezamenlijk aan een overkoepeld maatschappelijk thema. Keuze uit diverse thema's.
Apps & Tools
Springlab



Springlab is een bewegend leren vloer voor jonge kinderen. Geschikt voor kinderdagverblijven en de lagere klassen van het primair onderwijs.
Apps & Tools
Faqta



Faqta is een leerplatform voor leerlingen uit het PO. Het platform helpt kinderen klaar te stomen voor de toekomst, met vaardigheden die zij in 2050 nodig hebben.
Apps & Tools
Classcraft



Met Classcraft maak je van jouw school een educatieve game die het hele schooljaar door gespeeld kan worden. Verhoog de betrokkenheid bij leerlingen zodat ze echt leren.
Apps & Tools
Matific – rekenleerplatform



Matific is een digitaal rekenplatform dat leerlingen helpt met rekenen. Matific voelt voor leerlingen als een ontdekkingsreis, is eenvoudig te monitoren en sluit aan op het curriculum.
Apps & Tools
Cubiss – elektronische leeromgeving



Cubiss is een elektronische leeromgeving met vraagstukken rondom lezen, leren en informeren. Hierbij staat de ontwikkeling van het individuele kind centraal. Ook 21st Century Skills krijgen hierbij ruime aandacht.
Apps & Tools
Futuremindz – lesmodules door middel van techniek



Futuremindz ontwikkelt lesmodules die leerlingen stimuleren om creatief te denken en die leerlingen inspireren rondom techniek. Met de 21-eeuwse vaardigheden als basis ontwikkelen zij deze lesmodules, denk hierbij vooral aan de inzet van innovatie, techniek en gamification. De basis voor deze lesmodules zijn voornamelijk kleine drones.
Apps & Tools
Ozobot – de educatieve robot



Zelf een robotje programmeren? Dat kan met Ozobot! Ozobot is een klein robotje dat kinderen zelf kunnen programmeren. Dit programmeren doen zij aan de hand van kleurcodes. Met de lichtsensoren aan de onderkant van de robot leest het robotje deze kleurcodes.
Apps & Tools
Edubot



Met Edubot leren kinderen uit het primair onderwijs de eerste stappen van het programmeren. Aan de hand van leskaarten leggen zij een route af waarbij zij de bewegingen van de robot moeten programmeren.
Apps & Tools
Seppo gamification



Verander je lessen in educatieve games met Seppo. Met deze educatieve tool kun je eenvoudig gamification toepassen in het onderwijs, bijvoorbeeld door middel van interactieve speurtochten in de omgeving van de school uit te zetten.
Apps & Tools
FuzeField – bewegend leren



FuzeField leermodules sluiten aan op bestaande leerdoelen van het primair onderwijs. Het is een aanvullende tool om de stof beter te laten beklijven. Denk gamification, bewegend leren, buitenspelen en directe feedback.
Apps & Tools
WordPress-les



Met WordPress-les leren leerlingen hun eigen website te maken. Ze beginnen met de basis, maar kunnen daarna ook een echte pro worden met de lessen voor gevorderden. WordPress-les is geschikt voor leerlingen uit het po, vo en mbo.
Apps & Tools
College Coins



College Coins is een mobiele applicatie die studenten met behulp van gamification activeert om de sociale en academische binding met hun school en opleiding te vergroten. Aan de hand van challenges kunnen zij deze coins verdienen.
Apps & Tools
De Schoolwebwinkel



De Schoolwebwinkel is een leermethode waarin leerlingen zelf een echte online webwinkel opzetten. Met de Schoolwebwinkel leren leerlingen alle 21st century skills en zien zij hoe de economie in praktijk is.
Apps & Tools
Bouw je BEP



Met BEP bouwen kinderen hun eigen robot. Zodra de kinderen de robot in elkaar hebben gezet gaan zij deze zelf programmeren en versieren. Zo werken kinderen aan verschillende technische en ICT vaardigheden.